torsdag den 22. januar 2015

Natkjoler i flonel

Jeg eeeelsker flonel. Mine piger eeeelsker flonel. Jeg eeeelsker blomstrer, tittebånd og blonder, og disse natkjoler opfylder alle mine indre Martha Steward-tendenser, og hvis jeg lukker øjnene kan se Anne fra Grønnebakken komme løbende i sådan en kjole. :-)
Men hvorfor det er så svært at få fat i flonel her i landet, det må du nok spørge mig om. Strækstoffer med alskens print, lige fra stjerner og prikker til alle mulige farlige dyr kan man få smidt i nakken i hver en stofforretninger man træder ind i. Men flonel? Næh nej. Sidste gang jeg spurgte efter det kom ekspedienten med en sørgelig rulle meget smal og kedelig grå flonel. Det var det eneste en kæmpestor stofforretning kunne mønstre.
Så derfor er jeg ekstra glad for disse natkjoler, som er syet af det sidste flonel jeg overhovedet havde i huset. Mønsteret er fra amerikanske kwiksew, mønster nr. 3105. Det er et dejligt mønster, meget nemt at følge, og der er både en langærmet og en ærmeløs variant. Jeg har syet str. 6 år til mine 4-årige datter, og det passer fint i bredden men er lige vel langt nok, derfor er den lyse natkjole kortet lidt af.
kwik sew 3105

Perlemor, tittekant..

...blonder i ærmegab..

..og forneden.

Der er ekstra knap og mærke i siden for ikke at genere i nakken.

Elsker mine mærker fra ikastetiket.dk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar